První let: 1942
Určení: Aeorolinky / Dopravní letadlo
Výrobce: Douglas Aircraft Company
Z robustních křídel Douglas DC-4, která letěla v roce 1930 a 40. letech, se stal Douglas DC-4 konferenční stůl, který je elegantní, jedinečný a zcela dominantní.
Stejně jako samotný DC-4 je i tento kus nábytku na zakázku postaven pro podnikání. Na výrobu vlastního konferenčního stolu padlo více než 120 pracovních hodin, kterého když návštěvníci a klienti spatří, tak se překvapením zastaví v chůzi. Stůl je 360 cm dlouhý, s nádhernými nablýskanými hranami a ošetřen páskováním volitelné škály barev. Podtržen červeným LED osvětlením, spodním hliníkovým obložením, dvojitým nosným hliníkem ve tvaru paprsků a s hliníkovými uzávěry - tady máte konferenční stůl, který by mohl pocházet pouze ze světa nadpřirozených letounů.
DC-4 konferenční stůl je impozantní kus leteckého nábytku, který bude nejen prolamovat ledy v začátku konverzace, ale navodí atmosféru smělosti a důvěry a na každém zasedání rozhovory budou lehce plynout. K dispozici je také v DC-3 a DC-6 - draků.
Douglas Aircraft Company navrhla DC- 4 jako doplněk "velkého bratra" pro již úspěšný DC-3. DC-4 byl postaven tak, aby se zaznamenal v dějinách nejslavnějších letadel. DC-4 ukázal, že také může pronásledovat slunce.
Douglas vyrobil DC-4 a tak splnil požadavek United Airlines na osobní letadlo velkého doletu. S rozpětím křídel 42m a téměř třikrát těžší než DC-3, DC-4 mohla nést 42 denních cestujících a 30 cestujících v noci. Toto větší letadlo mělo maximální rychlost okolo 386 km/h a dosah vzdálenosti 3541km , tak mohl cestovat po celé zemi s pouze dvěma nutnými zastávkami. DC-4 také držela velký bezpečnostní rekord z části díky jeho čtyřem motorům. Tyto motory byly dost silné nato, aby udržely letadlo v chodu ve výšce 2134m i kdyby se jakékoliv dva motory musely vypnout, zatímco jakýkoliv třetí motor mohl držet letadlo 1524m nad nejvyšší horou v USA.
První DC-4 se vydala do oblak dne 7. června 1938, ale brzy se jeí výroba přesunula pro U.S.Air Force v důsledku vypuknutí druhé světové války. Přejmenována na C-54 pro vojenské účely, spojenci značně používána pro transport vojska a dodání zásob pro vojenské posádky. Jedna z C-54 nejpozoruhodnějších a stěžejních misí byla Berlín Lifting, kdy musela společně s C-47 přepravit 5000 tun zásob do válkou zničeného Berlína.
Prezident Truman používal C-54 jako osobní letadlo a pojmenoval ji \\\"Posvátnou krávou.\\\" Podepsal Národní akt bezpečnosti v r.1947 na palubě \\\"Posvátné krávy\\\" a vytváří tak americké letectvo. \\\"Posvátná kráva\\\" je nyní umístěna v Národním muzeu USAF. Tento model sloužil jako osobní letadlo pro prezidenty Roosevelta, Winstona Churchilla a MacArthura.
Zaujal vás konkrétní návrh z našeho portfolia? Chcete si nechat na míru vyrobit vlastní nábytek?
Napište nám nezávazně svou představu a my se s vámi spojíme.