S mnohými našimi výtvory je snadné zapomenout, že tyto nádherné kusy moderního nábytku se kdysi proháněly skrze mraky a v některých případech vykonávaly historické vojenské mise. Stůl Catalina je jeden takový příklad. V kancelářském prostředí v něm nejprve uvidíte moderní, třpytivý příklad ručně zakázkového nábytku. Při druhém pohledu si uvědomíte, že je to drak klasického letounu z druhé světové války.
PBY Catalina byla vyrobena v 30-tých a 40-tých letech 20.st, známá jako „Americký létající člun“.
Stůl Catalina je výsledkem krásné přeměny výškovky - draka do elegantního 254cm stolu, který může být buď pracovním nebo konferenčním stolem.
Lesklé okraje dodávající stolu drama působí spolu s volitelnou barvou a jakoukoliv dekorací vnitřních žeber ještě mnohem dynamičtěji.
Na povrchu je centimetrové tvrzené sklo, pod ním obrácené panely hliníku se zabudovanými volitelnými data porty, silné šikmé nohy - zkrátka stůl Catalina oživí každou místnost.
PBY Catalina se stal nejpoužívanější létající člun, a největší letadlo námořnictva. Pečlivě nalinkovaného vzhledu, pojmenovaná námořnictvem v roce 1941 „Catalina“, celokovová a 30m dlouhá. Byla určena především pro dálkové lety nad vodou, její rozsah byl dostatečně dlouhý, aby přímo doletěla na Havaj, Aljašku a Panamu. Její role zahrnovaly námořní hlídkování, ničení ponorek a lodí, pátrací a a záchranné akce.
Předvídáním potenciální konfliktu v Tichém oceánu a nalezením finančních prostředků na rozvoj létajících člunů s dlouhým dosahem U.S. Navy vypsalo soutěž, hromadně pozvalo velké výrobce, aby předložili návrh modelu. Byl to konsolidovaný design, který nakonec porazil Douglasův více konvenční model XP3D-1.
PBY Catalina měla zatahovací plováky, které byly zároveň křídly obsahující základní palivové nádrže. Problém designu však přetrvával. Letoun Catalina trpěl špatnou stabilitou směru až do druhé světové války. Přesto se v roce 1935 osvědčil tím, že udělal rekord v létání hydroplánem na dlouhou vzdálenost.
Během druhé světové války letoun Catalina, který principiálně sloužil spojencům jako námořní letadlo, se používal mnoha různými způsoby - zejména pro záchrany letců z vody a dokonce i lokalizoval Bismarck. Byl také zapojen do boje proti ponorkám a lodím. Po válce se letoun Catalina používal v komerčním sektoru – v nákladní a osobní dopravě a k efektivnímu hašení. Některá letadla stále létají, dokonce i dálkové lety, je to opravdové svědectví designu klasických letadel.
Zaujal vás konkrétní návrh z našeho portfolia? Chcete si nechat na míru vyrobit vlastní nábytek?
Napište nám nezávazně svou představu a my se s vámi spojíme.