První let: 1954
Určení: Vojenské transportní letadlo
Výrobce: Lockheed Martin
Ztělesněním síly a statečnosti, C-130 Outer Flap Psací stůl a C-130 Konferenční stůl přemění jakékoli kancelářské prostory v esteticky velitelské centrum. Navrhli jsme tyto stoly pro ty, co mají tah na branku.
Jako všechno v naší řadě, stovky hodin práce trvalo, než se vybudoval tento krásný příklad superlativního zakázkového kancelářského nábytku. Klapky, formálně stoupající po obloze jako součást C-130 z roku 1950, jsou sundány, leštěny, tvarovány, až je tu produkt s krásným vysokým leskem. C-130 má hliníkové nosníky v černé barvě s otvory ke snížení hmotnosti a zvýšení strukturální integrity. Pro úplnou kompozici je tu elegantní průhledné sklo, které poskytuje pohled do drsných „vnitřností“ stolu.
Původní klapky C-130 jsou získávány z míst po celém světě a opatrně převezeny do našeho studia. Zde jsou odborně vmontovány buď do úžasného psacího stolu nebo do majestátního konferenčního stolu.
Když inženýři navrhují letadlo, nejčastěji mají na mysli jediný cíl. To nebyl případ C-130 Hercules. Od nákladní dopravy až po vědecký výzkum, C-130 může snadno sehnat práci.
C-130 Hercules se narodil díky žádosti letectva Spojených států o náhradní dopravní letoun místo C-119 Flying Boxcar, C-47 Skytrain, a C-46 Commando, které byly po korejské válce neadekvátní. USAF chtěli letadlo, které by mohlo mít kapacitu 92 cestujících, 72 bojových jednotek nebo 64 výsadkářů, uletěli by asi 1100 námořních mil, měli schopnost létat s jedním vypnutým motorem a musel by být schopen vzletu z nepřipravených přistávacích dráh. Lockheed nastartoval motory a nakonec vyhrál smlouvu s USAF s jejich prototypem YC-130. C-130 se poprvé vydal do oblak dne 23. srpna 1954 a letěl z Burbanku, Kalifornie na Edwards Air Force Base. Brzy po tomto letu 2000 byly letouny C-130 Hercules uvedeny do výroby.
Vzhledem k tomu, že C-130 byl postaven na vojenský požadavek, letadlo mělo většinou vojenskou roli. Nicméně se vyrobilo více než 40 různých variant C-130 a bylo to jedno z nejvšestrannějších dopravních letadel v historii. Nejvíce se C-130 používá pro vojsko - nákladní dopravu, vyhledávání a záchranu, v Gunship roli, průzkum počasí a poskytování humanitární pomoci. Během svých více než 50 let služby C-130 vystupoval v nesčetných misích, vojenských i humanitárních.
Zatímco většina lidí zná C-130 jako nákladní letadlo, mnozí nevědí, že také hrálo velkou roli v mnoha útočných operacích. Dělový člun verze AC-130 byl od Vietnamu použit v každé bojové operaci s výjimkou náletu na Libyi. C-130 také drží rekord nejdelšího doletu, letěl 36 hodin nonstop z Floridy do Jižní Koree. MC-130 Combat Talon je známý svou schopností nést a svrhovat největší konvenční bomby na světě, \\\"Daisy Cutter\\\" a MOAB. Kvůli velikosti a hmotnosti těchto bomb bylo MC-130 ideální volbou, na většinu současných bombardérů se nevešly. Je zřejmé, že C-130 se používal v armádě při dopravě posádek i nákladů ve všech hlavních vojenských operací od svého vzniku, ale byl využíván dalšími 11 zeměmi a zúčastnil se akcí v bitvě o Falklandy a invaze do Iráku.
C-130 neviděl moc akcí v civilním sektoru kromě nákladní dopravy. Několik jich bylo přestěhováno ze skladu v r.1980 a předáno US Forest Service, kde sloužily jako cisterny v boji s požáry. Nicméně, když jeden havaroval v důsledku stresu pilota, celá flotila v roce 2004 skončila. I když je technicky provozuje US Marine Corps, Fat Albert je prominentní C-130. Fat Albert je letadlo US Navy Blue Angels. Při leteckých přehlídkách předvádí vzlétání a nadlety.
Pokud budete potřebovat splnit nějaký úkol a k tomu velké letadlo, je pravděpodobné, že C-130 Hercules vám snadno pomůže.
Zaujal vás konkrétní návrh z našeho portfolia? Chcete si nechat na míru vyrobit vlastní nábytek?
Napište nám nezávazně svou představu a my se s vámi spojíme.