První let: 1947
Určení: Vojenské transportní letadlo
Výrobce: Fairchild Aircraft
Proč být obyčejný a sedět za nějakým „tuctovým“ kancelářským stolem, když existuje něco jako Stůl Boxcar Flap Airplane? Osobní kancelářský prostor je místo, kde se vyjadřuje osobnost a nic jí nevyjádří lépe než nábytek na zakázku, narozený z letounu křídla C-119.
Postaven pro mnohem vyšší standard než běžné sériově vyráběné pracovní stoly. Boxcar Flap jako součást letadla C-119 (C-119 byl také nazýván „Boxcar“) nesl důležitý náklad během mise a v průběhu 50-tých a 60-tých letech byl během korejské války značně používán.
Po příjezdu do našeho „vesmíru“, prošel stovkami hodin práce. Nekonečné řezání, broušení, leštění a zase leštění, až byl výsledkem nádherný zrcadlový povrch. Fascinující detail nýtů a pohledné sklo umožňující pohled na konstrukci a přizpůsoben konturám klapek. Nohy jsou v barvě černé (design je vrásčitý), hliníkové - ve tvaru“I“, rozměry 10 x 20cm. Jamkové výřezy jsou zde, aby snížily váhu a přidaly styl do této velmi limitované edice a velmi unikátního pracovního stolu.
Letadla zůstávají v paměti lidí díky jejich přezdívkám spíše než to, jak vypadal model. Přezdívky letadel vznikají z nějakého důvodu a přetrvávají věky. Jedním z takových letounů byl C-119, známý jako „Flying Boxcar“.
Navržen jako náhrada za C-82 „Packet“, měl překonat dosavadní návrhářské chyby současných nákladních letadel. Zatímco C-119 překonal některé konstrukční nedostatky u C-82, měl také své problémy. Mnoho modelů C-119 postaveno od r. 1947 - 1955 mělo nevyřešené otázky se stabilitou, dokonce se někdy stávalo, že se motory samy daly do zpětného chodu. Dalším úkolem bylo přemístit kokpit do roviny před nos než ho nechat nad prostorem pro náklad, jak tomu bylo původně v C-28. Tak bylo v C-119 více místa pro náklad.
První C-119 vzlétl v r.1947 v listopadu a v historii „křižoval“ docela impozantně.
Nemyslete si, že létající Boxcar byl znám jen díky těmto věcem. C-119 nasadili v korejsko-vietnamské válce často jako zbraň, nebo transport posádky a vybavení.
Varianta C-119 známého jako AC-119 g \\\"Shadow\\\" byla vybaven mini-zbraněmi, pancéřováním, odpalovacím zařízením a infračerveným zařízením, což z něho dělalo smrtící bojový vrtulník. Ještě více „vytuněný“ byl jeho následovník AC-119K \\\"Stinger\\\" s proudovými motory. Během vietnamské války CIA tajně půjčila několik letadel C-119 francouzské armádě pro podporu vojsk. Zobrazovaná jako francouzská nákladní letadla, hrála hlavní roli při obléhání Dien Bien Phu, kde zásobila francouzská vojska.
Další talent, kterým C-119 vynikal, bylo získávání finančních prostředků. Používal se často u letectva při překonávání problémů z vysoké nadmořské výšky, stejně jako při zajišťování filmových kapslí ze špionážního satelitního programu Corona. C-119 držel rekord v získání filmu z družice během mise Discover 14 Corona.
Po vietnamské válce většina C-119 sloužila v civilu. Mnoho „boxcars“ se používalo pro US Forest Service jako vzdušné tankery pro boj s požáry, zatímco ostatní v nákladních službách. Nicméně, po sérii nehod, byl letoun považován příliš starým na to, aby mohl bezpečně létat. Konec létání nastal v roce 1987.
Za osm let, co se C-119 vyráběl, bylo postaveno více než 1183 kusů. Zatímco Flying Boxcar nelze dnes vzít do nebe, po obloze historie letectví stoupá stále.
Zaujal vás konkrétní návrh z našeho portfolia? Chcete si nechat na míru vyrobit vlastní nábytek?
Napište nám nezávazně svou představu a my se s vámi spojíme.